s e a r c h

27.1.15

Bruxelles, la ville plus belle

I flew home with my proper big camera in my backpack and was planning to bring it to Brussels, but I didn't. So once again, let's tell a little story with phone photos and hope I'll become best friends again with my camera next time then. Whenever that is.



Brussels. I never miss living in that city, but always love visiting what without a doubt is my favorite pretty-ugly, lovely-grey and nicely-dirty city. It had been over 6 months since I visited for the last time (and that only included defending a thesis and drinking beers... so more than a year then!), so it was about time. I took with me Lizet and Caroline and did all of my favorite things:

- tasting chocolate samples at Café Tasse at the Grasmarkt;
- going all the way up to the top floor at Parking 58 to enjoy the lovely view;
- looking into all the cute shops at Kartuizersstraat (and sneaking around the corner to wave at my old house!);
- drinking tea at A.M. Sweet, while eating bits of all of their cakes;
- checking Manneken Pis to see if he's wearing a costume;
- walking towards les Marolles(, checking the flea market if it's not too late yet) and taking the elevator up to le Sablon;
- enjoying the view, again;
- eating pita at le Perroquet in the prettiest art nouveau building;
- looking at all the pretty museum buildings, the palace and the Kunstberg;
- ending the day at le Zebra, as usual.

Still there's more I wish I could have done (Ellis burger! De Walvis! Le Botanique!), but what a good visit it was.
And oh, Bruxelles, I wish you were closer. ♡

13 opmerkingen:

  1. Ah Brussel! <3 Ik begrijp precies wat je bedoelt. Beetje bij beetje ben ik de stad aan het ontdekken, in mijn hart aan het sluiten en tips zo als die van jou zijn dan heel fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo fijn om te horen! Brussel is zo groot en verandert zo veel en snel dat er altijd nieuws bij blijft komen, maar ik heb de indruk dat dit blijverds zijn en daar ben ik ook heel blij om :)

      Verwijderen
  2. ahhh wat een heerlijk lijstje! het wordt tijd om nog eens naar brussel te gaan. :)
    xo, cheyenne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hup hup ;) Mocht je de precieze wandelingen die ik altijd wandel willen weten laat je het maar weten he!

      Verwijderen
  3. Klinkt heel fijn! Die eerste foto <3!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had heel graag een stukje mist van die foto weggeveegd zodat je het Atomium zou kunnen zien, maar ja :)

      Verwijderen
  4. Fijne foto's! Allemaal van je telefoon? Wou dat de mijne zulke goede foto's maakte :'(
    Ik ben 1x in Brussel geweest maar vond het ook wel een leuke, interessante stad :) Ik heb alleen Manneken Pis niet gezien :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schrale troost: aan Manneken Pis mis je eigenlijk ook niet zo veel ;)
      En ja, helaas (?!) van m'n telefoon. Ik zou m'n camera sowieso meer gebruiken als m'n telefoon niet zo'n held was...

      Verwijderen
  5. Ik zou eigenlijk gewoon een jaar lang met jou overal naar toe gaan, jij ziet altijd zoveel mooie plaatsen <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah, zo lief <3 Kom maar mee in m'n handbagage hoor!

      Verwijderen
  6. Dat die foto's met je telefoon gemaakt zijn, zie je er toch niet aan hoor! En hoewel je een haat-liefdeverhouding met Brussel hebt, komt de liefde hier toch naar boven ;) Trouwens, le Zebra, nog nooit van gehoord, moet ik toch zeker checken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar de 'haat' in mijn haat-liefdeverhouding met Brussel zit zich eigenlijk enkel in het feit dat ik er nevernooooit meer wil wonen - wat daguitstapjesbetreft ben ik enkel verliefd. En ja, de Zebra is het fijnste beste leukste gezelligste cafeetje rondom de Beurs dan toch! Zit op 't Sint-Goriks :)

      Verwijderen
  7. Hee, dat ben ik! Het was een fijn dagje, ik vond het heel erg leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen